image
FacebookXWhatsAppThreadsCopy Link
post-thumb

הסכם מכר דירה מהווה את הבסיס המשפטי החיוני לכל עסקת רכישת נדל"ן למגורים בישראל. מסמך זה הוא החוזה המקיף ביותר בעסקה הנדל"נית ונדרש להכיל את כל הפרטים החוקיים והפיננסיים הרלוונטיים לעסקה. הסכם מכר דירה כולל פרטים מדויקים על זהות המוכר והקונה, תיאור הנכס ומיקומו, המחיר המוסכם ותנאי התשלום, ולוחות זמנים להעברת הבעלות. המסמך חייב להכיל גם פרטים על מצב הנכס, התחייבויות המוכר בנוגע לתיקונים ושיפוצים, וזכויות הקונה לבדיקת הנכס. הסכם מכר דירה נדרש גם להסדיר נושאים כמו עלויות רישום בטאבו, עמלות, מיסים, והוצאות משפטיות. המומחיות הנדרשת בהכנת ההסכם כוללת הכרה מעמיקה של חוקי המקרקעין, דיני מיסוי נדל"ן, והסדרי הגנת הקונה. ההסכם משמש כמגן משפטי לשני הצדדים ומבטיח ביצוע תקין של העסקה.

הסכם מכר דירה

הסכם מכר דירה ורכיבים חיוניים

הסכם מכר דירה מכיל רכיבים חיוניים מרובים הדורשים ניסוח מדויק ומקצועי. ההסכם חייב לכלול תיאור מפורט של הנכס הנמכר, לרבות כתובת מדויקת, מספר דירה, שטח הדירה, ופרטי הרישום בטאבו. סעיפי המחיר והתשלום כוללים פירוט התמורה, מועדי התשלום, והסדרי מימון. ההסכם מגדיר גם את התחייבויות המוכר לפנות את הנכס, לספק אישורים נדרשים, ולטפל בכל החובות הקיימים על הנכס. סעיפי הבדיקה וקבלת הנכס מאפשרים לקונה לוודא את מצב הנכס בטרם השלמת העסקה. ההסכם כולל גם התחייבויות בנוגע לביטוח, תחזוקה, ואחריות לנזקים. רכיבים נוספים הם הסדרי יציאה מההסכם, פיצויים מוסכמים בגין הפרה, ומנגנוני פתרון סכסוכים. כל הפרטים נדרשים להיות מנוסחים בבהירות כדי למנוע אי הבנות עתידיות.

השלבים לאחר החתימה

לאחר חתימת ההסכם, יש לבצע מספר פעולות חשובות כגון רישום הערת אזהרה בלשכת רישום המקרקעין, לשם מניעת מכירת הנכס לגורם נוסף, וכמובן דיווח לרשויות המס ולעירייה, על מנת שישולמו המיסים הדרושים על ידי כל צד בעסקה ויתקבלו האישורים הנדרשים לצורך רישום הקונה בלשכת רישום המקרקעין. כמו כן, ככל ורוכש הדירה לוקח משכנתא, יש לסייע לקונה בסידור, החתמה והכנה של המסמכים הנדרשים לצורך קבלת המשכנתא, ולרבות רישום הערת אזהרה בטאבו לטובת הבנק למשכנתאות. בשלב הסופי של העסקה, נדרש ליווי של הצדדים בשלב מסירת החזקה הפיזית בדירה לידי הקונה בכפוף לתשלום יתרת התמורה. בשלב זה יתקבלו כלל האישורים הנדרשים מהמוכר, לרבות אישורי מיסים, שטר מכר ויפוי כח, על מנת שיתאפשר רישום זכויות הקונה בלשכת רישום המקרקעין כבעל הזכויות בממכר. כל הפעולות המורכבות הנ"ל דורשות עבודה יסודית ומקצועית מצד עורכי הדין המלווים את העסקה, על מנת שהעסקה תסתיים בהצלחה ובשביעות רצון של שני הצדדים לעסקה.

עו"ד דפנה גלאובר-זר מתמחה בתחום המקרקעין. משרדה מעניק ליווי משפטי מקיף בעסקאות מכר, החל מבדיקות ראשוניות, דרך גיבוש הסכם ברור ויעיל, ועד לייצוג מול רשויות ורישום הזכויות. המשרד פועל מתוך ניסיון רב בנדל"ן, תשומת לב לפרטים הקטנים והבנה מעמיקה של החוק, על מנת להעניק ללקוחותיו ביטחון משפטי ופרקטי מלא לאורך כל שלבי העסקה 054-6467576

לשירותים